Як змінився ринок фітнес-додатків за останні чотири роки

Як змінився ринок фітнес-додатків за останні чотири роки

13 черв.
2019
Як змінився ринок фітнес-додатків за останні чотири роки

За даними з дослідження Google «Health and Fitness. Industry Overview », додатки, які допомагають користувачам підтримувати себе в хорошій фізичній формі, як і раніше популярні - у них 1,77 мільярда завантажень за 2018 рік. Але з кожним роком їхня аудиторія стає все більш вибірковою. Тому розробники вибирають все більш винахідливі рішення. Розповідаємо, що роблять творці додатків, щоб утримати свої позиції на ринку.

Головні тренди

З 2016 по 2018 рік ринок додатків для фітнесу і здоров'я швидко зростав: від року до року число завантажень стабільно збільшувалося на 22%. При цьому велика частка зростання і завантажень припадала на країни ЕМЕА (Європи, Близького Сходу і Африки).

1s6gUmuTo m


З кінця 2018 року зростання сповільнюється, завантажень стає значно менше. За прогнозами Google, в 2019 році зростання складе всього 16% - в основному за рахунок США і ринків, що розвиваються. І до кінця року загальна кількість завантажень не перевищить 2,06 млрд.

2soXf8wws m


За останні два роки Google Play значно випередив свого суперника iOS: саме за рахунок першого в основному зростає ринок додатків для фітнесу і здоров'я. На Google Play довелося 940 мільйонів з 1,77 мільярда завантажень в 2018 році, а в 2019 очікується 1,2 мільярда з 2,06.

Головна перевага iOS в тому, що сервіс дозволяє творцям додатків заробляти більше, ніж Google Play. Це відбувається через зростання маржі від року до року. За 2017-2018 роки вона зросла більше, ніж у два рази - з 0,50 $ до 1,12 $.

Нестійкість ринку і швидка зміна лідерів

Ситуація на ринку нестабільна і щороку різко змінюється: одні компанії ростуть зі швидкістю до 300% в рік, інші ледь утримують свої позиції.

3rdhXD80b m

Уже кілька років одні з головних гравців на ринку:

- Leap Fitness Group: додатки Water Drink Reminder (нагадує пити воду щодня), Plank Workout (допомагає скинути вагу за допомогою 7-хвилинного тренування з різними видами планки), 30 Day Fitness Challenge (фітнес-план на 30 днів з вправами, які можна виконувати вдома);

- Simple Design: додатки Period tracker (календар для відстеження менструального циклу), Fat Burning Workout (домашні тренування з жироспалюючими вправами), Body Editor (фоторедактор для корекції фігури) та інші.

Вони не залишають трійку лідерів останні три роки. Додатки обох брендів ексклюзивно представлені в Google Play.

416L27g5Q m

Що роблять компанії, щоб залишитися серед лідерів

Через нестабільність ситуації на ринку додатків для фітнесу і здоров'я, компанії вдаються до хитрощів, щоб зайняти свою частку ринку і утримати позиції. Сьогодні є кілька трендів, які допомагають залучити й утримати увагу користувачів.

Додатки як соціальна мережа

Дієтологи по всьому світу помітили загальну тенденцію: люди, які почали регулярно займатися спортом і краще харчуватися, були більш активні в соціальних мережах. Можливість ділитися своїми результатами з близькими, друзями і колегами стала для них джерелом мотивації.

Цей принцип ліг в основу багатьох фітнес-додатків, включаючи бігові додатки Nike Run Club і Strava. Останнє майже кожну вулицю перетворює в гоночний трек. Учасники змагаються, хто швидше пробіжить п'ять кілометрів в своєму районі чи підніметься на найближчий пагорб. Змагатися і коментувати досягнення один одного можуть і друзі, і незнайомці - додаток об'єднує людей по геолокації.

Челлендж

Челлендж ефективно справляються з залученням аудиторії. Для користувачів такі змагання - можливість потрапити в топ і виграти призи, а для творців додатків - отримати безкоштовну рекламу і масу UGC-контенту.

Одними з перших Челлендж використовували творці Endomondo (додатки для бігу, велоспорту і ходьби) - вони запропонували людям змагатися буквально у всьому: хто сильніше схуд за місяць, хто пробіг найбільшу відстань.

Цю ідею швидко підхопили і інші розробники:

  • Headspace - навчальний додаток для медитацій і підвищення усвідомленості;
  • Happify - пропонує кілька програм: «повнота свідомості», «виховання душі і тіла», «впевненість у собі», - з іграми і простими вправами на кожен день для поліпшення емоційного стану;
  • 8Fit - «мобільний тренер» з короткими вправами, для яких не потрібен додатковий інвентар.

Гейміфікація

Також великою популярністю користуються програми, стилізовані під ігри. Наприклад, Walkr замислювалося як космічна одіссея: щоб отримати доступ до нових світів і місій, потрібно якомога більше ходити.

Zombies, Run! перетворило банальну пробіжку в втечу від армії зомбі. Pact схожий на букмекерську контору: користувачі програми ставлять на те, чи дійдуть вони до спортзалу, і втрачають гроші, якщо не виконують обіцянку. А Charity Miles жертвує гроші благодійним організаціям в залежності від того, скільки кілометрів користувачі пройшли, пробігли або проїхали на велосипеді.

Чатботи

Всю інформацію користувачі хочуть отримувати просто і швидко. З цим завданням справляються чатботи - віртуальні помічники, які задають потрібні питання, допомагають розібратися в причинах нездужання і пропонують рішення.

Наприклад, додаток Ada задає користувачеві персоналізовані питання - «як ви себе почуваєте?", "Як давно з'явилося нездужання?», «Чи є у вас температура?». Потім він оцінює відповіді хворого і повідомляє найбільш ймовірний діагноз. При необхідності в чаті людину зв'язують з доктором для консультації.

Інноваційні технології

Ще один спосіб боротьби з конкурентами - використання новітніх технологій, які будь-який смартфон перетворюють в невелику медичну станцію. Ось лише кілька прикладів.

  • Welltory

Додаток заснований на аналізі варіабельності серцевого ритму - цей же принцип широко використовується в космічній і спортивній медицині. Для сканування і діагностики організму досить одного відбитка пальця.

Приклавши палець до камери телефону на дві хвилини, користувач дізнається, скільки йому потрібно спати, коли краще зайнятися спортом, а коли відпочити, щоб повністю відновитися. З кожною новою діагностикою інформація стає більш точною.

  • Fitbod

Штучний інтелект в основі програми аналізує кожне тренування користувача. Так формується індивідуальний план, що враховує загальний стан користувача, його переваги, сильні і слабкі сторони і доступне обладнання.

  • HealBe GoBe

Ця програма працює в парі з однойменним браслетом і використовує технологію Flow Technology. Вона відстежує споживання і витрату калорій на основі процесів, які відбуваються в організмі після прийому їжі. У цей час тіло перетворює вуглеводи з їжі в глюкозу, а інсулін спонукає клітини поглинати і віддавати воду. Визначивши обсяг рідини в клітинах, гаджет і додаток обчислюють точну кількість спожитих калорій.

  • Lose it!

Творці цього додатка постаралися максимально спростити завдання тим, хто скрупульозно веде харчовий щоденник. В основі роботи Lose it! - нейронна мережа, яка визначає калорійність їжі по одній фотографії. Користувачам достатньо вибрати тип страви із загального списку (сніданок, обід, перекус або вечерю) і зробити знімок. Точність розпізнавання варіюється від 87,3% до 97,1%, але нейронна мережа продовжує навчатися, так що з року в рік цей показник стає все вище.

Джерело: InternetUA