Надія ХОХЛОВА: Тільки ледачий тренер не запустив ще онлайнмарафон

Надія ХОХЛОВА: Тільки ледачий тренер не запустив ще онлайнмарафон

08 трав.
2019
Надія ХОХЛОВА: Тільки ледачий тренер не запустив ще онлайнмарафон

Наскільки відрізняються фітнес-тренди України від міжнародних тенденцій?

Я бачу різницю в українських і світових тенденціях за декількома ознаками:

  1. Є різниця в розвитку самого ринку. Наприклад, наш ринок цілком відрізняється від британського, де відсоток проникнення фітнесу в 10 разів вищий, ніж в Україні. Їм доводиться конкурувати в жорстких умовах, а у нас конкуренція простежується в основному в Києві. І слабка в мільйонниках.
  2. Кліматичні умови диктують теж відмінності. Те, що активно розвивається в теплих країнах, в умовах зими в нашій країні дає нестабільний дохід.
  3. Сам клієнт відрізняється: не тільки менталітетом, але і рівнем інформованості про своє здоров’я.

* Про світові тренди докладніше розповім на Бізнес-форумі Української Фітнес Асоціації 16 березня.

Але загальний висновок такий: тенденції простежуються одні й ті ж, а ось використовуватися і впроваджуватися все буде порізному. Для деяких моментів наш ринок ще не дозрів, не кажучи про те, що в нашій реальності немає великих гравців у вигляді мереж, крім SportLife. Менеджмент в клубах – це розкіш. А отже, виживати компаніям зі слабкою бізнесмоделлю, процесами, якістю послуг все ще досить просто, адже немає конкуренції. У фітнесі можна застосовувати все, що бачу.

Які напрямки фітнесу будуть популярними в Україні в 2019?

  1. Марафони онлайн. Тільки ледачий тренер не запустив ще щось у вигляді: «Міцні сідниці за 14 днів», «30 днів без цукру», «Худнемо разом» тощо.
  2. Групові тренування в тренді завжди. Фан ніхто не відміняв.
  3. Антистрес. Від йоги, медитацій, до боксу і різноманітних тілесних вправ для викиду негативної енергії.
  4. Вуличні тренування повернуться з приходом весни і тренери будуть збирати групи на такі активності у фрілансі.
  5. Так званий велнес-коучинг. Цікава штука. Головне, щоб коучингу дійсно вчилися. Ну це як і в усьому.
  6. Реабілітація. Тільки ледачий не вжив у фітнесі це слово. В даному сегменті виникає конкуренція з медиками, яких держава змушує бути підприємливими. Буде цікаво).
  7. Гаджети у вигляді годинника, крокоміра і т.д.
  8. Мобільні додатки, здатні показати результати тренувань. Бути асистентами і помічниками.
  9. Високоінтенсивні тренування. Час стає дорогим продуктом. Люди будуть прагнути досягти результату в короткі проміжки часу.
  10. Так звані 3D тренування. Вага власного тіла. Рухливість. Почуття легкості в рухах. Поєднання призову бути здоровим, активним до глибокої старості, зроблять ці тренування популярними як в групах, так і в персональному тренінгу.
  11. Гонки на виживання, змагання з кросфіту, марафони, триатлон, – все також в тренді.
  12. Масажні циліндри, м’ячі і програми на відновлення. Логічно після пункту 11. 1
  13. Хотілося б ще, щоб трендом стали тренування для літніх людей, побудова відносин з клієнтом, інклюзивний і постреабілітаційний тренінг (інсульти, рак, хвороби Паркенсона і те, що виходить за межі медичного спрямування), але щодо цих речей не впевнена.

Смарт-фітнес: чи здатний цифровий гаджет замінити тренера?

Все залежить від ситуації. Поганого тренера однозначно може. Також гаджети підійдуть для інтровертів і тих, кому потрібен відпочинок від спілкування (зараз про себе). Також потрібно врахувати гейміфікацію для покоління Y.

Основною перевагою цифрових гаджетів є доступність фітнесу та тренування в будь-якій точці, де би не перебував користувач. Це однозначно один із світових трендів.

«Носимі технології» (трекери, смарт- годинники, ...): що користується популярністю серед Ваших клієнтів? Чи вбачаєте ви доцільність вико - ристання таких технологій?

Так, якщо:

  • у людини програма тренувань і пульс є показником змін;
  • є патології і потрібен контроль;
  • на етапі зміни звичок.

Носимі технології не можуть замінити тренера, але це хороший помічник і мотиватор.

Сюди віднесу і мобільні додатки, здатні оцінити і оцифрувати результати тренувань.

Але фахівця замінити все ж не вийде. Для прикладу: у вас є класний апарат. Він вимірює тиск, метаболізм, робить електрокардіограму… І? Ви ж не будете себе лікувати самостійно. Хоча і таке можливо. Спеціаліст проаналізує інформацію і дасть рекомендації. Ну поки, в усякому разі, так.

Сертифікація фітнес-персоналу: що це може означати для українського фітнесу?

Існує дві сторони медалі. Якщо вдасться знайти компроміс, то це необхідне починання для поліпшення і мотивації тренерського складу до зростання компетенцій. Ми маємо справу зі здоров’ям людей. Це рух у бік відповідальної соціальної позиції.

З іншого боку – я власник фітнесстудії чи фітнес-клубу і мене переконливо! просять брати на роботу тільки сертифікованого фахівця. Я повинна на ринку здобувачів знайти потрібного мені кандидата, потім довчити його під стандарти свого закладу. Це буде тупикова ситуація. На даний момент роботодавець і так зіштовхується з труднощами, але якщо це розумний управлінець, зі своїми стандартами і стратегією розвитку компанії, він вирішує це питання, організовуючи школи всередині компанії.

Тоді випливає ще одне питання. Ці школи повинні отримувати ліцензії на випуск фахівця? Тому що, якщо тільки брати персонал з вищою освітою, наша нерозвинена індустрія ще на 10 років зупиниться в розвитку через новий тягар - відсутність кадрів і нові можливі перевірки з боку держави ліцензований персонал чи ні.

Не секрет, що вже 3 роки як експерти різних фітнес-шкіл об’єдналися і розробляють для тренерів сертифікаційні питання і практичні завдання. Більше того, почали впроваджувати модель проходження самої сертифікації. Сказати, що це складно – це нічого не сказати. Прийти до єдиної думки вдавалося не завжди, але сама ідея потрібна і хороша.

Головне, сприяти розвитку, а не гальмувати його.

Онлайн-заняття: чи готовий персонал клубів до цього? Які проблеми виникають?

Всі не повинні бути готовими. Якщо ми говоримо про послуги від самого клубу, тут все досить продумано і вже придумано. Якщо ми говоримо про конкуренцію з фітнес-клубами, то немає проблем. Це не конкуренція. Це доповнення, яке не заважає одне одному. У мене проблем не виникає. Головне продумати для кого цей продукт і як нашому користувачеві максимально зручно ним скористатися.

Фітнес-програми для людей похилого віку: Які програми для них потрібні? Чи потрібна перепідготовка для персоналу? Чи буде це популярним серед українців?

Це точно не тренд цього року. Буде. Але трохи пізніше.

Розповім вам ситуацію: Осінь 2018. Португалія. 14:00. Декілька фітнес-клубів. Повні групи людьми 65+. Тренування не сильно відрізняються від звичайних групових. Чому?

Тому, що ті, які там зараз займаються, так само займалися і в 40 років теж. Відповідно, якщо подивитися зараз, скільки жінок і чоловіків у віці 55-60 років тренуються у фітнес-клубах, можна прогнозувати, що їх кількість через 5 років точно не зменшиться.

У нас фітнес-клуби в Україні стали з’являтися років 15 тому. Ось і рахуємо. Прийшла 45-річна жінка років у фітнес клуб 15 років тому. Сьогодні їй 60. Хочу вірити, що вона стежить за собою і зараз. Це наша людина.

А спробуйте-но розповісти зараз 65-70-річній жінці про фітнес-клуб, якщо вона ніколи в житті цим не займалася. Результат буде нульовим. До чого я це все? До того, що аудиторія теж формується в умовах ринку.

Чи потрібно переучувати персонал? Не бачу сенсу. На даний момент всі навчальні програми включають в себе анатомію, фізіологію, біомеханіку. Тренер зобов’язаний орієнтуватися у вікових особливостях споживачів послуг. Просто поки не бачу на ринку тих, хто говорить про свою цільову аудиторію як про 65+ (крім скандинавської ходьби).

У фітнес-клубі «Тетра» програма працювала 4 роки і показала хороші результати за відвідуваністю. Але це преміум-сегмент. Тут все інакше.

Ми з вами точно будемо відвідувачами фітнес-клубів років через 20 (усвідомленість 100% буде інша).


Надія ХОХЛОВА

  • Керівник і викладач Школи Управління Академії Фітнесу Україна
  • Бізнес-коуч інтерн Асоціації ECF.
  • Партнер в керуючій компанії ФІТ Культура.
  • Керівник проектів реінновацій, впровадження бізнес-процесів, систем лояльності й утримання клієнтів в компаніях B2C.
  • Член Української Фітнес Асоціації (УФА)
  • Спікер міжнародних і українських бізнес-форумів.
  • Експерт в Українському тренерському Реєстрі (УТРО)
  • Студент BASI PILATES SYSTEМ